Dragon Ball XenoVerse Review.

Dragon Ball XenoVerse Review.

Dragon Ball XenoVerse tar mest av det jeg liker om anime og rollespill og kombinerer dem til en enkelt, flott utgave. Det er merkelig at det for det meste overser det viktigste som gjor Dragon Ball Z flott: kampene. Jeg hadde det goy a bygge en helt helt, men hennes reise gjennom DBZ lore er deflatert av ensidig kamp og kamp som koker ned til det som foles som glorifisert knappestamp. Jeg ble til slutt igjen og onsket mer enn den grunne, frustrerende og repeterende kampen.

Sa mye som jeg onsket a elske kampen, kunne jeg ikke. Hver annen kombinasjon av ansiktsknapper og resulterende varierende animasjoner forte til det samme resultatet: a sla motstanderen din og fa dem til a fly langt unna deg. Strategien bak disse kampene blir aldri veldig dyp, og jeg slo meg til et repeterende, men effektivt monster for a sla og sparke en skurk over kartet, og la opp for a fa nok Ki til a bruke et ultimate angrep. (Irriterende, de savner halve tiden – selv nar en fiende star rett foran deg som dine verdilose bjelker passerer gjennom kroppen din). Forsvaret er i samme bat: Nar en fiende begynner a fa en kombinasjon, er dodging ikke verdt utholdenhetskostnaden og blokkering krever nesten psykisk-lignende reflekser a trekke av, noe som betyr at jeg aldri har brukt dem. I stedet tok jeg hjelpelos til hjelp, og returnerte favor til en persons helse gikk utallig ut.

Med kamp en svak aff re er den mest fristende delen av XenoVerse evnen til a skape din egen fighter. Fra Saiyans til Namekians, er det et bredt spekter av lop a velge mellom, hver med unik statistikk og kampstiler. Alt fra deres kjonn, storrelse, form og stemme er tilpassbar. Jeg slo meg pa Muu, en mute kvinnelig Majin kjent for sin hoye defensiv evner, rask fart og langsom utholdenhet. Historien hun spilte inn er rettferdig, men i det minste noe original; Jeg er glad det var mer enn en skamlos rehash av anime (selv om det foltes som en i begynnelsen). Det var vanskelig a hore tegn som Trunks og Goku refererer til Muu som kjonnsnoytral «de» eller bafflingly, selv som «han» under scenespillene, og den osteiske dialogen og fryktelig stemmehandlingen hjalp absolutt ikke saker – men jeg vil ta det over a spille som serien ‘overused protagonists noen dag.

Med tegneopprettelse kommer leveling opp og stat-tildeling – et merkelig valg for et kampspill om aliens med verdensdestruerende energistralebefolkninger og maskulinitetskomplekser for a ha sa tung rollespillpavirkning, men det er kult a se et tegn jeg investerte tid pa vokse og til slutt bli kraftigere. Pacingen av karakterprogresjonen i XenoVerse er stor, da nye krefter og ferdigheter blir ulast gradvis – og det er mange av dem. A lage et ferdighetssett med vanskelige a anskaffe spesielle trekk som fungerte med min fighter, var halvt morsomt.

Til tross for a nyte RPG-elementene med a skreddersy Muu’s statistikk, utstyr og bevegelser, tar en helsedrikke etter at tj ren har blitt slatt av meg, foles det ikke riktig for Dragon Ball Z-universet. XenoVerse ville ha v rt langt bedre a eliminere ting i sin helhet og bare a bekjempe en mer balansert opplevelse, fordi mange kamper er helt urettferdig. En tidlig historieoppgave satte meg opp mot 20 fiender, og krevde at jeg holdt to NPC’er i live hele tiden. Dette ville ikke v rt sa ille hvis mine allierte ikke var helt verdilose, men som det ble det et lop for a se om jeg kunne odelegge alle 20 motstanderne alene for de tok ut lagkameratene jeg ble tvunget til a bli barnevakt. Et annet oppdrag sent i spillet spikte i vanskeligheter sa alvorlig at jeg ble tvunget til a male – en kjedelig og vanskelig prosess – i flere timer for jeg nivellerte karakteren min nok til at jeg selv hadde en sjanse til a fortsette.

Faktisk, etter en stund ble de fleste oppdragene en frustrerende drom. Like etter a ha brukt de fleste av helsepotene mine til en vanskelig fiende, ville en cutscene spille og kampen ville gjenoppta med flertallet av motstandernes helse gjenopprettet. Jeg vil miste, ma tilbake til nav-verdenen, dra til varebutikken for a kjope flere potioner, og gjenta prosessen.

Heldigvis er distraksjoner fra 30-timers singleplayer-kampanjen ikke vanskelig a komme med i XenoVerse. Jeg fant mer glede sammen med andre spillere til a ta pa seg unike oppdrag som heter Parallel Quests, som belonnet meg med penger, erfaring og nye trekk og krefter. Disse belonningene gjor dem ofte mer verdifulle enn historienes oppdrag. Stadier foles trangt og statisk, men Parallel Quests har ofte flere nivaer for a gi dem litt variasjon. Dessverre er konkurransedyktige multiplayer-kamper den grunne av XenoVerse’s moduser. Rask og skitten, de er over i minutter, noe som betyr at jeg brukte mer tid pa a fa den kjedelige matchmaking a finne et spill enn jeg egentlig spilte.

Pa overflaten ser Dragon Ball XenoVerse ut som et flott spill for noen som meg som liker anime, kjemper og rollespill. Tilpasse min egen karakterutstyr og flytte bassenget er fantastisk. men det er vanskelig a bli begeistret nar kampen foles hult, spesielt for en franchise om helter sterkere enn Superman. Den unike historien har en fin tempoendring fra animeens saga, men urettferdig oppdrag forlot meg irritert. Med tanke pa hvor kjedelig konkurransedyktig multiplayer er, fant jeg samarbeidsparallelle oppdrag a v re den beste maten a handle pa nettet.

Dragon Ball XenoVerse lar deg tilpasse din egen fighter, men lykke til med kjedelig, urettferdig kamp.

Skreddersydde helter True-to-form grafikk Unik historie Stort kamp Unfair oppdrag.

&kopiere; 1996-2018 Ziff Davis, LLC.